نویسنده
توسط:admin  |
تاریخ
94/01/18   |
بازدید
18,265 بازدید

اگر کمی توجه کرده باشید،هنگام خریدهای اینترنتی و یا سیستم های انتقال وجوه بانکی و اینترنتی و … در صفحات مرورگر اینترنتی به شما پیشنهاد می شود که به جای keyboard از صفحه کلید روی خود صفحه و با کمک ماوس رمز عبورتان را وارد کنید.

یکی از راه هایی که هکرها رمزهای عبور شما را بدست می آوردند Keylogger ها هستند. نرم افزارها یا سخت افزارهای مخرب و خطرناکی که در واقع عصای دست یک هکر است و به کمک آن به سادگی رمز عبور فرد قربانی بدست می آید برنامه های این ابزارها در پس زمینه نرم افزاهای دیگر و بدون این که ما متوجه شویم اجرا می شود. فرض کنید شمادر یک سازمان و یا محیط اداری قرار دارید و طبق روال روزانه کار خودتان ، قصد مرور نامه های شخصیتان را دارید. نام کاربری و کلمه رمز عبور خود را وارد می کنید و به مرور نامه ها و اسنادتان می پردازید. اما در این میان کارKeylogger چیست؟ Keylogger تمامی دکمه ها و کلیدهایی که شما توسط صفحه کلیدتان زده اید را ذخیره کرده، و تمام آنها را در قالب یک فایل برای مهاجم ارسال می کند.
بله به همین سادگی شما نام کاربری و رمز عبوری که در سیستم خود زده اید را برای هکر یا مهاجم ارسال کرده اید. پس صرفاً سریع تایپ کردن رمز عبور و یا این که کسی به هنگام تایپ کردن دست شما را نبیند و یا استفاده از کلمات طولانی، امنیت شما را تأمین نمی کند.
نکته دیگری که در مورد Keylogger ها باید به آن توجه داشته باشید این است که Keylogger ها فقط مختص به یک نرم افزار کاربردی یا ابزار خاص و نرم افزار نیستند. بلکه می تواند در قالب یک قطعه سخت افزاری روی سیستم شما (مثلاً پشت ورودی کابل صفحه کلیدتان) هم قرار گیرد.

این تصویر مربوط به Keylogger های سخت افزاری می باشد که ممکن است بدون این که شما به آن توجه داشته باشید روی سیستمتان، در هر زمانی و توسط هر فردی نصب شود (مثلاً در کافی نت ها و یا منزلتان یا حتی درون یک اداره یا سازمان، زمانی که شما از سیستمتان غافل هستید).

این مورد حتی از طریق نصب بازی ها و نرم افزار های روی CDها و DVDهای در بازار هم امکان پذیراست و وقتی که Performance (سرعت و کارایی سیستم) به یکباره پایین آید، می توان وجود یک بد افزار روی سیستم را حس کرد. این ابزار تمامی کلیدهایی که در صفحه کلید زده می شود را ضبط کرده و به مهاجم یا هکر اطلاع می دهد که شما دقیقاً در چه زمانی کدام یک از کلیدهای صفحه کلیدتان را فشرده اید. هیچ نرم افزار و یا بازی و … بی جهت به صورت رایگان در اینترنت و فضای مجازی قرار نگرفته است.

این فایل شامل یک گزارش کامل از کلیه رویدادهای صفحه کلید سیستمتان می باشد که حتی تایم دقیق فشرده شدن هر کلید را هم به مهاجم ارسال می کند.

تلگرام واتساپ ایتا
مطالب مشابه

  1. گفت:

    سلام.ممنون مطالب جالبی توی این سایت دارید به دردم خورد.حتما بازم به سایتتون سر می زنم.


شما هم نظر خود را درمورد این پست به ما بگویید!