جستجو برای:
  • آموزش ابتدایی
    • اول دبستان
    • دوم دبستان
    • سوم دبستان
    • چهارم دبستان
    • پنجم دبستان
    • ششم دبستان
  • آموزش متوسطه اول
    • پایه هفتم
    • پایه هشتم
    • پایه نهم
  • آموزش متوسطه دوم
    • پایه دهم
    • پایه یازدهم
    • پایه دوازدهم
  • نمونه سوالات امتحانی
  • خانه
  • تماس با ما
  • خریدشده ها
آموزش 3
  • آموزش ابتدایی
    • اول دبستان
    • دوم دبستان
    • سوم دبستان
    • چهارم دبستان
    • پنجم دبستان
    • ششم دبستان
  • آموزش متوسطه اول
    • پایه هفتم
    • پایه هشتم
    • پایه نهم
  • آموزش متوسطه دوم
    • پایه دهم
    • پایه یازدهم
    • پایه دوازدهم
  • نمونه سوالات امتحانی
0
ورود / عضویت

بلاگ

آموزش 3 > کارورزی دانشگاه فرهنگیان > گزارش عاطفی کارورزی تربیت معلم

گزارش عاطفی کارورزی تربیت معلم

بهمن 16, 1395
ارسال شده توسط admin
کارورزی دانشگاه فرهنگیان
4.44k بازدید

گزارش عاطفی کارورزی دانشجو معلمان–گزارش عاطفی کارورزی دانشگاه فرهنگیان–نمونه ای از گزارش عاطفی کارورزی–گزارش عاطفی کارورزی ۱–گزارش سازمانی کارورزی–گزارش ساختاری کارورزی–روابط عاطفی در مدرسه

گزارش کارورزی عاطفی

گزارش عاطفی مدرسه:

در برقراری روابط انسانی و اجتماعی در مدرسه ،مهم ترین نکته محور قرار دادن تربیت است . پس باید در کلیه اقداات و تعاملات مدرسه باید دو مفهوم ” تعلیم ” و ” تربیت ” است و اینکه تعلیم ، ابزاری برای تربیت و اهداف تربیتی و رفتاری است . بنابراین کلیه فعالیت ها و اقدامات معلمان و مربیان و سایر اولیای مدرسه و سازمان آموزشی و پرورشی می بایست در جهت انسان سازی باشد پس برای رسیدن به سازگاری در خانه ، اجتماع و مدرسه و … برقراری روابط انسانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که خود این امر مبنی بر رعایت اصول و قوانینی است .

روابط متقابل مدیر با معلمین و دانش آموزان و با سایر کارکنان

معلمان و معاونان و در کل نیرو های آموزشی باید نهایت سعی خود را در ارتباطات و تعاملاتشان باشند زیرا دانش آموزان در خارج از کلاس نیز از آنها درس می گیرند. تعاملات بین مدیر و معاونین و معلمان خوش بختانه در این مدرسه بخوبی انجام می گیرد. در این مدرسه به معنای واقعی کلمه مدیر علاوه بر مدیریت خود ، حکومت بر دل ها می کند . کار او اصلا مجادله نیست . رفیق بودن او با معاونین و معلمان از جمله شاخصه های مهم ایشان است . این عمل چنان است که معلمان و سایر کارکنان با جان و دل به انجام فعالیت های مقرر خود می پردازند و سعی دارند که کمترین کاستی را در این زمینه راه ندهند . البته ایشان در بحث های آموزشی و تربیتی قاطعیت لازم را دارا می باشند.در این بین لازم بذکر است که ایشان توانسته روابط غیر سازمانی خوبی نیز با نیروهایش برقرار کند که نتیجه آن علاوه بر تعاملات داخل مدرسه شامل قرارهای دوستانه و خانوادگی با کارکنان نیز می باشد.

پس بحث آخر : تمامی کارکنان ازجمله مدیر ،معلم و… با محبتی که نسبت به هم دارند و همچنین با ملاحظات خود و متانتی که به خرج می دهند سعی در پیشبرد اهداف آموزشی و انجام درست مسولیت های محوله ی خود دارند.

 

روابط متقابل معلمان با یکدیگر

همانطور که در مبحث قبلی نیز ذکر شد ، معلمین با یکدیگر روابط صمیمی دارند و در حل مساله های پیش آمده در مبحث تدریس و مسایل تربیتی دانش آموزان ، با ارائه تجربیات به یکدیگر کمک می کنند . در یکی از این روابط صمیمانه بنده شخصا  شاهد بودم که در جلسه ای که در زنگ تفریح برای خود ساختند مطرح کردند که بیایید با هم پول گذاشته و برای خود تشکیل کاروانی داده و با گرفتن پاسپورت و ویزا برای مراسم اربعین حسینی به کشور عراق رفته و به زیارت حرمین مطهر (ع ) بروند و آنها هم چنین برای سرگرمی با هم شوخی معقول و با رعایت ادب متقابل می کردند.

 

روابط متقابل معلم با دانش آموز

یکی از رفتار هایی که به وفور در بین دانش آموزان دیده می شود رفتار مسخره کردن و حس حسودی بین دانش آموزان بود . همچنین در بین دانش آموزان دیده می شد که اگر دانش آموزی از لحاظ درسی کمی ضعیف بود اغلب دانش آموزان او را با لقب تنبل ، تنبل کلاس ، خنگ و… نام گذاری می کردند و در زمان پرسیدن شفاهی از آن دانش آموزان ، دانش آموزان دیگر که کمی از لحاظ درسی بهتر بودند اجازه ی سخن گفتن و جواب دادن به سوال را به آنها نداده و مدام آنها را اذیت می کردند . در این هنگام بود که معلم به شدت عصبانی می شد و با داد می گفت که : ” از هرکی سوال کردم فقط خودش جواب دهد ” . که اغلب دانش آموزان فقط چند ثانیه این نکته را رعایت می کردند . پس معلم بار دیگر وبه صورت سخت تر و بلند تر داد می زد که : (مگه کر هستید که وقتی میگم آقای فلانی ، فقط آقای فلانی جواب می دهند نه کس دیگر)

معلم همچنین گهگاهی به آنها بدی این عمل زشت را گوشزد می کرد و از آنها می خواست که از این کار دست بکشند. بحث بعدی مرتبط و البته مهم با این بخش ، حس حسودی فزاینده و زیاد در بین دانش آموزان این دوره از تحصیلات است .همان طور که در جلسه اول کارورزی مشاهده می کردم، می دیدم دانش اموزان بهم حسادت می کنند البته این رفتار به صورت مقطعی بود چون که مثلا در مواقعی که معلم درس از آنها می خواست ، اگر دانش آموزی سر کلاس داشت آن تکلیف را می نوشت یا کتاب باز می کرد یا اگر می بایست که والدینش روی روی برگه ی امتحانش امضایی بزنند و او این کار را نکرده بود و … سریعا دیگر دانش آموزان مساله را به معلم می رساندند و مانع از فعالیت آن دانش آموز می شدند. این یک طرف قضیه بود . در یکی دیگر از کلاس هایم در پایه ی سوم ، دو سه نفری خیلی زرنگ وجود داشتند . زمانی که این ها سوالی بلد بودند دیگر دانش آموزان خوش حال می شدند و زمانی که خود این دانش آموز یک مبحث درسی را بهتر یاد گرفته بود ، در زمان های آزاد کلاس ، طوری که برای معلم ایجاد مزاحمت نکند برای دانش آموزان دیگر به تبیین موضوع می پرداخت . در یکی دیگر از جلساتی که در این کلاس حضور داشتم ،رابطه صمیمی این دانش آموزان توجه مرا جلب کرد . معلم از آنها امتحانی به عمل آورده بود . معلم یک نفر یک نفر اسامی را خوانده و نمره آنها را می گفت . با گفتن اسامی دانش آموزان توسط معلم و ذکر نمره آنان ، دانش آموزانی که نمره خوبی می گرفتند ، دیگر دانش آموزان از ته دل با آنها خوش حالی می کردند و دانش آموزانی که نمره بدی می گرفتند آنها ناراحت شده و زمانی که معلم آنها را به من ارجاع می داد، دیگر دانش آموزان با ناراحتی مشکلات آن دانش آموزان را به من گوشزد می کردند که نشانه ی احساس آنها نسبت به هم بود.

 

رابطه معلم با دانش آموزان خاص

برخی از دانش آموزان دارای شرایط خاصی هستند . برخی دارای والدین معتاد ، برخی بی سرپرست ، برخی زالی ، برخی دارای چهره متمایز و … هستند . برای مثال در یکی از کلاس هایم ، یکی از بچه ها دارای زالی است . خصوصیتی که او و بیشتر این قشر دارند کمتر به دوستی با سایر دانش آموزان می پردازد . بیشتر به صورت فردی بازی می کند و تقریبا در انزوا قرار دارد . او همیشه تکالیف خود را به طور دقیق انجام می دهد  .معلم نیز در بیشتر بحث ها او را به بحث وا می دارد تا به سمت گروه همسالان هدایت شود و ترس او که شاید از مسخره کردن باشد از بین برود. معلم قبل از تدریس باید تک تک پرونده های دانش آموزان را مطالعه کند و با شرایطشان در محیط خانواده نیز آشنا شود. چرا که ممکن است همین قضاوت های زود هنگام ما نتیج هایی جبران نشدنی به بار بیاورد.

 

ارتباط معاونین با والدین دانش آموزان

در مدرسه ی نظیری بارها شاهد آن بودم که معاون با اولیا به خوبی رفتار می کند و در ارتباط هایشان به همدیگر احترام می گذارند.هنگامی که اولیا برای پرسیدن چگونگی آموزش یا رفتار دانش آموزان به مدرسه مراجعه می کنند معاونان به خوبی از آنان استقبال می کنند وچون نقش همدیگر را در بهبود کردار و آموزش دانش آموزان می دانند در این روابط با هم همکاری و صمیمیت دارند و به نظرات همدیگر احترام می گذارند.

 

ارتباط معلم با والدین دانش آموزان

همان طور که قبلا نیز اشاره ای شد معلم ارتباط تنگاتنگی با اولیای دانش آموزان داشت . چنان که ایشان شماره تلفن خود را به والدین دانش آموزان داده بود تا با او در ارتباط باشند . همچنین اگر از وضعیت دانش آموزی ناراضی بود تا آمدن حضوری والدین آن دانش آموز به او اجازه ی ورود را به کلاس نمی داد و حداقل به او تذکر جدی را می داد تا حداقل فردا را با والدین خود بیاید . البته حضور والدین همیشه خوب نیست . زیرا بعضی از معلمین هنوز با این قضیه کنار نیامده اند و این را دخالت می دانند . بعضی دیگر از والدین می آمدند و از معلم در خواست می کردند که او جای نشستن فرزندش را تغییر دهد و به میز های اول بیاورد که معلم را در رودربایستی قرار می داد و افرادی که در میز های اول بودند بسیار ناراحت گشته و معلم توانایی نه گفتن به اولیای دانش آموزان را نداشت. در راستای این مورد نیز مدرسه دارای گروه های تلگرامی است که خانواده درصورت عدم حضور در مدرسه می توانند گزارشات و رویدادهای ممکن را برای معلم یا معاونین درمیان بگذارند تا دانش آموز ضربه ی این حوادث ها و اتفاقات پیش بینی نشده را متحمل نشود. 

رابطه معاونین با دانش آموزان

معاونین به لحاظ وظیفه ای که دارند که باید نظم وانضباط را بین تعداد زیادی دانش آموز برقرار کنند مجبور اند که مقطعی رفتار کنند دیده شده معاونان گاها با دانش آموزان فوتبال بازی می کنند و در مواقعی نیز دیده شده آنها را تنبه بدنی می کنند.

 

3.1/5 - (10 امتیاز)
اشتراک گذاری:
آموزش دانلود برای کاربرانی که روی دکمه دانلود کلیک میکنند ولی وارد صفحه پخش آنلاین میشوند:
دانلود با موبایل » روی دکمه دانلود چند ثانیه انگشتتان را نگه دارید سپس گزینه بارگیری پیوند یا (save link) را انتخاب کنید.
دانلود با کامپیوتر » روی دکمه دانلود کلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید.
برچسب ها: گزارش ساختاری کارورزیگزارش سازمانی کارورزیگزارش عاطفی کارورزی ۱گزارش عاطفی کارورزی دانشجو معلمانگزارش عاطفی کارورزی دانشگاه فرهنگیانگزارش کارورزی تربیت معلمگزارش کارورزی دانشجو معلمانگزارش کارورزی دانشگاه فرهنگیاننمونه گزارش عاطفی کارورزی
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • گزارش آموزشی کارورزی
    گزارش آموزشی کارورزی دبستان

    3.23k بازدید

  • گزارش فیزیکی کارورزی

    7.29k بازدید

  • دانلود نمونه کنش پژوهی کارورزی ۳

    1.22k بازدید

  • کارورزی ۲ تربیت معلم طراحی فعالیت یادگیری

    626 بازدید

  • ۲۴ نمونه گزارش کارورزی دانشگاه فرهنگیان

    1.24k بازدید

  • نحوه نوشتن گزارش مشاهده کارورزی

    1.55k بازدید

قدیمی تر گزارش فیزیکی کارورزی
جدیدتر گزارش آموزشی کارورزی دبستان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی
  • آموزش ابتدایی
    • اول دبستان
    • پنجم دبستان
    • چهارم دبستان
    • دوم دبستان
    • سوم دبستان
    • ششم دبستان
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رجیستری
  • آموزش عمومی
  • آموزش گوشی
    • آموزش گوشی آیفون
    • آموزش گوشی سامسونگ
    • آموزش گوشی شیائومی
  • آموزش متوسطه اول
    • پایه نهم
    • پایه هشتم
    • پایه هفتم
  • آموزش متوسطه دوم
    • پایه دهم
    • پایه دوازدهم
    • پایه یازدهم
  • آموزش وردپرس
  • آموزش ویندوز
  • اخبار فناوری
  • اختلالات یادگیری
  • جزوه درسی
  • دانلود سورس کد اندروید
  • درس پژوهی
  • رپورتاژ آگهی
  • کارورزی دانشگاه فرهنگیان
  • نرم افزار درسی
  • نرم افزار کاربردی
  • نرم افزار مذهبی
  • نمونه سوالات امتحانی
نوشته های تازه
  • جواب فعالیت های درس 5 جلسه دوم قرآن هشتمجواب درس پنجم جلسه دوم قرآن هشتم (سوره قصص)
  • جواب فعالیت های درس 5 جلسه اول قرآن هشتمجواب درس پنجم جلسه اول قرآن هشتم (سوره قصص)
  • جواب صفحه ۴۵ و ۴۶ قرآن هشتمجواب درس چهارم جلسه دوم قرآن هشتم (سوره نمل)
  • جواب فعالیت درس ۴ جلسه 1 قرآن هشتمجواب درس چهارم جلسه اول قرآن هشتم (سوره نمل)
  • جواب صفحه ۳۶ و ۳۷ قرآن هشتجواب درس سوم جلسه دوم قرآن هشتم (سوره شعرا)
  • جواب درس ۱۰ هدیه آسمانی پنجمجواب درس دهم در ساحل دجله هدیه های آسمانی کلاس پنجم ابتدایی
  • جواب فعالیت های درس نهم هدیه پنجمجواب درس نهم یک جهان جشن هدیه های آسمانی کلاس پنجم ابتدایی
  • جواب درس ۸ هدیه آسمانی پنجمجواب درس هشتم دو نامه هدیه های آسمانی کلاس پنجم ابتدایی
  • جواب درس هفتم هدیه های آسمانی پنجمجواب درس هفتم رنگین کمان جمعه هدیه های آسمانی کلاس پنجم ابتدایی
  • جواب تمرین های درس ششم هدیه های آسمانی پنجمجواب درس ششم مال مردم هدیه های آسمانی کلاس پنجم ابتدایی
مطالب محبوب
  • متن نمایشنامه کوتاه طنز برای مدرسهمتن نمایشنامه کوتاه طنز برای مدرسه (۵ نفره و ۷ نفره)
  • سوالات متن مطالعات نهم درس سیزدهمسوالات مطالعات نهم درس ۱۳ با جواب
  • نمونه سوال ریاضی سوم دبستان فصل پنجم با جواب
  • دانلود فایل های صوتی قرآن چهارم دبستان 1404-1403دانلود فایل های صوتی قرآن چهارم دبستان ویرایش جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳
  • جدول بودجه بندی دروس ابتدایی 1403-1402جدول بودجه بندی دروس ابتدایی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (اول تا ششم دبستان)
  • ساعات درسی ابتدایی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳جدول مواد و ساعات تدریس هفتگی دوره ابتدایی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
  • آموزش جدول ضرب با شعرآموزش جدول ضرب با شعر کودکانه
  • نمونه سوالات ریاضی فصل 4 اندازه گیری چهارم دبستاننمونه سوالات ریاضی فصل ۴ اندازه گیری چهارم دبستان
  • گزارش آموزشی کارورزیگزارش آموزشی کارورزی دبستان
برنامه های ویژه اندروید
  • ترتیل کل قرآن استاد پرهیزگار ترتیل کل قرآن استاد پرهیزگار

  • ترتیل کل قرآن استاد عبدالباسط ترتیل کل قرآن استاد عبدالباسط

  • مفاتیح الجنان کامل عباس قمی مفاتیح الجنان کامل عباس قمی

  • تندخوانی کل قرآن استاد آقایی تندخوانی کل قرآن استاد آقایی

  • آموزش موسیقی سنتی ایرانی آموزش موسیقی سنتی ایرانی

  • برنامه صدای پرندگان و حیوانات برنامه صدای پرندگان و حیوانات
درباره آموزش 3

آموزش ۳ فعالیت خود را در تاریخ ۱۳۹۴/۱/۱ در زمینه تولید محتوای علمی و آموزشی آغاز کرده است. هدف آموزش ۳ بالا بردن سطح دانش کاربران است.

تمامی هزینه های دانلود در این سایت به صورت نیم بها و با 50 درصد تخفیف محاسبه میشود.
توجه: برای بهره مندی از اینترنت نیم بها نباید از فیلترشکن استفاده نمائید.

دسترسی سریع

صفحه اصلی    تماس با ما    درباره ما

پنل کاربری     سبد خرید    خرید شده ها

نمادهای اطمینان

enamadzarinpal

© تمامی حقوق این سایت برای آموزش 3 محفوظ می باشد.
ورود / عضویت
استفاده از موبایل
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت