سایت آموزش 3 مرجع برنامه های اندروید و ارائه مطالب آموزشی
کودکان با شخصیتها و رفتارهای مختلف به دنیا میآیند. برخی از کودکان به عنوان کودکان بیشفعال شناخته میشوند؛ کودکانی که دارای انرژی بیش از حد و علاقهمند به فعالیتهای بیرونی هستند. مدرسان و والدین باید توانایی داشته باشند تا با این کودکان مواجهه کرده و آموزشی مناسب برای آنها فراهم کنند. در این مقاله، به مسائل مربوط به کودکان بیشفعال در مدرسه و گام اول برای مواجهه با آنها میپردازیم.
گام اول در مواجهه با کودکان بیشفعال، تشخیص این کودکان است. این تشخیص باید به صورت دقیق و علمی صورت گیرد. برخی از مواردی که به تشخیص کودکان بیشفعال کمک میکنند عبارتند از:
با تشخیص کودکان بیشفعال، مرحله بعد همکاری مؤثر بین والدین و مدرسان است. باید یک تیم تربیتی تشکیل داده و اطلاعات را به اشتراک گذاشته تا برنامههای تربیتی بهینه برای کودکان بیشفعال تدوین شوند.
برنامههای آموزشی باید به گونهای طراحی شوند که به نیازهای کودکان بیشفعال پاسخ دهند. این برنامهها باید متناسب با انرژی و علاقهمندیهای آنها باشند و فرصتهای آموزشی مناسبی را فراهم کنند.
کودکان بیشفعال ممکن است مشکلاتی در مدیریت تشت توجه داشته باشند. بنابراین، تربیت مهارتهای مدیریت تشت توجه میتواند به آنها کمک کند تا به بهترین شکل در محیط مدرسه عمل کنند.
مواجهه با کودکان بیشفعال در مدرسه نیاز به تشخیص صحیح و برنامهریزی آموزشی مناسب دارد. گام اول در این راه تشخیص دقیق این کودکان و ایجاد تیم تربیتی تازهانگار است. با توجه به این مسائل، میتوان محیط آموزشی را برای کودکان بیشفعال بهبود بخشید و به آنها کمک کرد تا به آموزش بهتری دست پیدا کنند.