سوالات درس اول علوم دوم دبستان با جواب
درس علوم تجربی برای دانشآموزان ابتدایی با هدف افزایش آگاهی و تواناییهای علمی آنها در شناخت محیط پیرامون طراحی شده است. در سال دوم ابتدایی، یکی از موضوعات مهم، “گردش در باغ” است که به کمک آن دانشآموزان با حواس پنجگانه خود و نحوه استفاده از آنها در شناخت بهتر محیط آشنا میشوند. در این مقاله به نمونه سوالات این فصل میپردازیم.
نمونه سوالات درس اول علوم دوم دبستان
- چگونه میتوانیم محیط اطراف خود را بهتر بشناسیم؟
پاسخ: باید با دقت و تمرکز به مشاهده محیط بپردازیم. (مشاهده به معنای دقیق نگاه کردن است). - حواس پنجگانه انسان شامل چه مواردی است؟
پاسخ:- حس چشایی (برای چشیدن)
- حس لامسه (برای لمس کردن)
- حس بویایی (برای بو کردن)
- حس بینایی (برای دیدن)
- حس شنوایی (برای شنیدن)
- مشاهده دقیق به چه معناست؟
پاسخ: یعنی با استفاده از حواس خود، به دقت دیدن، شنیدن، لمس کردن، بو کردن و گوش دادن به جزئیات محیط. - برای بیان دقیق آنچه مشاهده میکنیم، چه اقدامی باید انجام دهیم؟
پاسخ: باید هنگام مشاهده و جمعآوری اطلاعات، بهطور دقیق یادداشتبرداری کنیم. - نوشتن یادداشتها چه کمکی به ما میکند؟
پاسخ: کمک میکند تا بتوانیم آنچه را که مشاهده کردهایم، با جزئیات و دقت بیشتر بازگو کنیم. - اندامهای مرتبط با حواس پنجگانه را نام ببرید.
پاسخ:- لامسه: پوست
- بینایی: چشم
- چشایی: زبان
- شنوایی: گوش
- بویایی: بینی
- در یک گردش علمی، به جز خوراکیها، چه وسایلی بهتر است همراه داشته باشیم؟
پاسخ: بهتر است وسایلی مانند دفتر یادداشت، مداد، دوربین عکاسی و ضبط صوت همراه داشته باشیم. - یک دانشآموز خوب در گردش علمی چه ویژگیهایی دارد؟
پاسخ:- از حواس خود به درستی استفاده میکند و میداند بوییدن یا چشیدن برخی از چیزها ممکن است خطرناک باشد.
- به دقت محیط اطراف را مشاهده و یادداشتبرداری میکند.
- با دیگر اعضای گروه خود مشورت و گفتگو میکند.
- اگر هنگام مشاهده، یادداشتبرداری نکنیم، چه اتفاقی میافتد؟
پاسخ: احتمالاً پس از مدتی آنچه را که دیدهایم فراموش خواهیم کرد و نمیتوانیم از اطلاعات جمعآوریشده استفاده کنیم. - در حین گردش در طبیعت، به چه چیزی پی میبریم؟
پاسخ: به بزرگی و مهربانی خداوند پی میبریم که همه چیز را آفریده است.
جمعبندی
فصل “گردش در باغ” به دانشآموزان دوم دبستان کمک میکند تا با استفاده از حواس پنجگانه خود، جهان پیرامون را بهتر بشناسند و اهمیت یادداشتبرداری در شناخت بهتر محیط را بیاموزند. استفاده از این حواس به درک عمیقتر از طبیعت و پدیدههای اطراف کمک کرده و نقش خداوند در خلقت به یادآورده میشود.
دانلود با موبایل » روی دکمه دانلود چند ثانیه انگشتتان را نگه دارید سپس گزینه بارگیری پیوند یا (save link) را انتخاب کنید.
دانلود با کامپیوتر » روی دکمه دانلود کلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
معنی درس پانزدهم (میوه ی هنر) فارسی ششم دبستان + کلمات، هم خانواده و متضاد
6 بازدید
-
معنی درس چهاردهم (راز زندگی) فارسی ششم دبستان + کلمات، هم خانواده و متضاد
7 بازدید
-
معنی درس سیزدهم (عمر گرانمایه) فارسی ششم دبستان + کلمات، هم خانواده و متضاد
7 بازدید
-
معنی درس دوازدهم (دوستی/مشاوره) فارسی ششم دبستان + کلمات، هم خانواده و متضاد
7 بازدید
-
معنی درس یازدهم (شهدا خورشیدند) فارسی ششم دبستان + کلمات، هم خانواده و متضاد
7 بازدید
-
کلمات هم خانواده + مخالف + معنی لغات درس شانزدهم فارسی دوم دبستان پرواز قطره
21 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید