جستجو برای:
  • آموزش ابتدایی
    • اول دبستان
    • دوم دبستان
    • سوم دبستان
    • چهارم دبستان
    • پنجم دبستان
    • ششم دبستان
  • آموزش متوسطه اول
    • پایه هفتم
    • پایه هشتم
    • پایه نهم
  • آموزش متوسطه دوم
    • پایه دهم
    • پایه یازدهم
    • پایه دوازدهم
  • نمونه سوالات امتحانی
  • خانه
  • تماس با ما
  • خریدشده ها
آموزش 3
  • آموزش ابتدایی
    • اول دبستان
    • دوم دبستان
    • سوم دبستان
    • چهارم دبستان
    • پنجم دبستان
    • ششم دبستان
  • آموزش متوسطه اول
    • پایه هفتم
    • پایه هشتم
    • پایه نهم
  • آموزش متوسطه دوم
    • پایه دهم
    • پایه یازدهم
    • پایه دوازدهم
  • نمونه سوالات امتحانی
0
ورود / عضویت

بلاگ

آموزش 3 > آموزش متوسطه اول > پایه هشتم > جواب درس بیست و دوم (اثر) تفکر و سبک زندگی هشتم

جواب درس بیست و دوم (اثر) تفکر و سبک زندگی هشتم

اردیبهشت 6, 1404
ارسال شده توسط Venuse
آموزش متوسطه اول ، پایه هشتم
144 بازدید

در زندگی روزمره، همه‌ی ما به نوعی با اثر کارها و تصمیماتمان بر دیگران، طبیعت و حتی آینده‌ی خود روبه‌رو هستیم. درس بیست و دوم کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم با عنوان «اثر»، به ما کمک می‌کند که دقیق‌تر به پیامدهای افکار، گفتار و رفتارمان بیندیشیم. در این درس، از ما خواسته شده تا با تحلیل یک فیلم کوتاه و پاسخ به چند پرسش کلیدی، درک بهتری از تأثیر اعمالمان بر خود، جامعه و محیط اطراف پیدا کنیم. در ادامه، به بررسی پرسش‌ها و پاسخ‌های این درس می‌پردازیم.

جواب درس اثر تفکر هشتم


گفت‌وگو کنید صفحه ۱۲۸ تفکر و سبک زندگی هشتم

– دریافت شما از فیلم چیست؟
فیلم صحنه‌هایی از آبیاری گل‌ها و درختان توسط یک کامیون آب‌رسان را نشان می‌دهد، اما در پایان فیلم، اثر منفی آلودگی ناشی از دود همان وسیله نقلیه بر طبیعت نمایان می‌شود. پیام فیلم این است که نیت‌های خوب اگر با روش‌های نادرست همراه باشند، می‌توانند آسیب‌رسان باشند. انسان باید پیش از انجام هر کاری به عاقبت آن فکر کند و به تأثیراتش بر دیگران، جامعه و طبیعت آگاه باشد. فناوری‌های جدید زندگی را راحت‌تر کرده‌اند اما همیشه آرامش بیشتری به همراه نداشته‌اند. ارزش واقعی این ابزارها زمانی نمایان می‌شود که هم به انسان و هم به طبیعت سود برسانند.

– آیا مثال‌هایی سراغ دارید که انسان با قصد و نیت خوب، کاری انجام دهد که پیامد و نتیجه‌ی منفی داشته است؟
مثلاً اختراع خودرو با هدف آسان‌تر کردن رفت‌وآمد مردم انجام شد. این اختراع نیت خوبی داشت، اما متأسفانه افزایش تصادفات رانندگی و آلودگی هوا، پیامدهای منفی آن به شمار می‌آیند.

– آیا مثال‌هایی سراغ دارید که انسان با قصد و نیت خوب، کاری انجام دهد که پیامد و نتیجه‌ی مثبت داشته است؟
به طور مثال، محافظت از جنگل‌ها و مراتع طبیعی باعث حفظ محیط زیست و بقای حیوانات می‌شود. این کار یک نیت نیکو دارد که نتیجه‌ی آن نیز کاملاً مثبت است.

– چگونه با آنکه قصد و نیت هر دو خوب بوده؛ اما نتیجه متفاوت است؟
زیرا نیت خوب به تنهایی کافی نیست. شیوه‌ی انجام کار هم بسیار اهمیت دارد. برای مثال در فیلم، حمل آب با کامیون نیت خوبی بود، اما به خاطر آلودگی ناشی از آن، نتیجه‌ی نهایی اثرات منفی به همراه داشت.

– چگونه عمل یک فرد روی طبیعت اثر می‌گذارد؟
برای نمونه، کاشت یک نهال توسط فردی می‌تواند در آینده به رشد یک درخت بزرگ منجر شود که اکسیژن تولید کند و به بهبود محیط زیست کمک کند.

– چگونه عمل یک فرد روی زندگی او اثر می‌گذارد؟
تمام کارهایی که یک فرد انجام می‌دهد در آینده سرنوشت او را می‌سازد. هر رفتار و تصمیمی بر زندگی شخصی انسان تأثیر مستقیمی دارد.

– چگونه عمل یک فرد روی جامعه اثر می‌گذارد؟
چون هر فرد بخشی از جامعه است، رفتارهای او می‌تواند بر دیگران نیز اثرگذار باشد. برای مثال، آموزش دادن مهارت‌های مفید به دیگران می‌تواند باعث رشد و پیشرفت جامعه شود. برعکس، بی‌توجهی به نظافت محیط زندگی، می‌تواند محیط زیست اجتماعی را تخریب کند.

– انسان در جهان جایگاهی دارد، با ارائه‌ی چند نظر و راه حل ساده بگویید شما چگونه و با چه کارهایی می‌توانید در جهان منشأ آثار و نتایج خیر باشید؟
با کارهایی مثل نریختن زباله در طبیعت، حفظ پاکیزگی محیط‌های عمومی، رعایت قوانین رانندگی و کمک به دیگران در شرایط سخت، می‌توانیم آثار مثبت در جهان به جا بگذاریم.

جواب درس اثر تفکر هشتم صفحه 128


فعالیت تکمیلی صفحه ۱۲۸ تفکر و سبک زندگی هشتم

– برخی معتقدند فنّاوری باعث آسایش شده؛ اما باعث آرامش نشده است.
– نظر شما در این باره چیست؟ با مثال نظر موافق یا مخالف خود را توضیح دهید.

واژه‌های آسایش و آرامش با هم شباهت دارند؛ چون:
هر دو بیانگر حالتی از راحتی و سکون هستند و به وضعیت بهتر زندگی اشاره دارند.

اما تفاوت دارند؛ چون:
آرامش بیشتر به احساسات و حالات درونی انسان مربوط می‌شود و نمود بیرونی مستقیمی ندارد، در حالی که آسایش بیشتر با امکانات مادی مانند داشتن خانه‌ی خوب یا وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب مرتبط است. برای مثال، فردی ممکن است در خانه‌ای مجلل آسایش داشته باشد ولی از درون آرامش نداشته باشد.


جمع‌بندی

درس «اثر» به ما یادآوری می‌کند که نیت خوب به تنهایی کافی نیست؛ بلکه باید به نتایج و روش انجام کار نیز توجه داشت. هر تصمیم و عملی که انجام می‌دهیم، چه در زندگی شخصی و چه در تعامل با جامعه و طبیعت، می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد. اگر می‌خواهیم منشأ خیر در جهان باشیم، باید با آگاهی، اندیشه و احساس مسئولیت رفتار کنیم. تکنولوژی و امکانات رفاهی باید در خدمت انسان و محیط زیست قرار گیرند، نه اینکه آرامش و تعادل را از ما بگیرند.

بدون رای
اشتراک گذاری:
آموزش دانلود برای کاربرانی که روی دکمه دانلود کلیک میکنند ولی وارد صفحه پخش آنلاین میشوند:
دانلود با موبایل » روی دکمه دانلود چند ثانیه انگشتتان را نگه دارید سپس گزینه بارگیری پیوند یا (save link) را انتخاب کنید.
دانلود با کامپیوتر » روی دکمه دانلود کلیک راست کرده و گزینه save link as را انتخاب کنید.
برچسب ها: جواب درس اثر تفکر هشتمجواب درس اثر تفکر هشتم صفحه 128جواب درس بیست و دوم اثر تفکر و سبک زندگی هشتمجواب صفحه ۱۲۸ تفکر هشتمجواب گفت و گو کنید و فعالیت درس اثر تفکر هشتم
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • جواب فعالیت های درس ارزش ها و معیارها تفکر هشتم
    جواب درس سی‌ام (ارزش‌ها و معیارهای رفتاری) تفکر و سبک زندگی هشتم

    55 بازدید

  • جواب درس چرا باید به همدیگر احترام بگذاریم تفکر هشتم
    جواب درس بیست و نهم (چرا باید به همدیگر احترام بگذاریم؟) تفکر و سبک زندگی هشتم

    55 بازدید

  • جواب درس چگونه از افراد بزرگسال مراقبت کنیم تفکر هشتم
    جواب درس بیست و هشتم (چگونه از افراد بزرگسال، پیر و ناتوان مراقبت کنیم؟) تفکر و سبک زندگی هشتم

    56 بازدید

  • جواب فعالیت های درس مهارت های مصرف تفکر هشتم
    جواب درس بیست و هفتم (مهارت‌های مصرف چیست؟) تفکر و سبک زندگی هشتم

    49 بازدید

  • جواب فعالیت های درس مهار افسردگی تفکر هشتم
    جواب درس بیست و ششم (مهار افسردگی) تفکر و سبک زندگی هشتم

    35 بازدید

  • ترجمه متن درس پنجم عربی هشتم
    ترجمه متن عربی هشتم درس پنجم (الصَّداقَةُ)

    184 بازدید

قدیمی تر جواب درس بیست و یکم (تخیل، یا …) تفکر و سبک زندگی هشتم
جدیدتر جواب درس بیست و سوم (آن پسرک انار ندارد) تفکر و سبک زندگی هشتم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته بندی
  • آموزش ابتدایی
    • اول دبستان
    • پنجم دبستان
    • چهارم دبستان
    • دوم دبستان
    • سوم دبستان
    • ششم دبستان
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رجیستری
  • آموزش گوشی
    • آموزش گوشی آیفون
    • آموزش گوشی سامسونگ
    • آموزش گوشی شیائومی
  • آموزش متوسطه اول
    • پایه نهم
    • پایه هشتم
    • پایه هفتم
  • آموزش متوسطه دوم
    • پایه دهم
    • پایه دوازدهم
    • پایه یازدهم
  • آموزش وردپرس
  • آموزش ویندوز
  • اخبار فناوری
  • اختلالات یادگیری
  • جزوه درسی
  • دانلود سورس کد اندروید
  • رپورتاژ آگهی
  • کارورزی دانشگاه فرهنگیان
  • نرم افزار درسی
  • نرم افزار کاربردی
  • نرم افزار مذهبی
  • نمونه سوالات امتحانی
نوشته های تازه
  • جواب درس ۵ فارسی پنجم ابتداییجواب سوالات درس پنجم (چنار و كدوبُن) فارسی پنجم ابتدایی
  • جواب درس ۴ فارسی پنجم ابتداییجواب سوالات درس چهارم (بازرگان و پسران) فارسی پنجم ابتدایی
  • جواب درس ۳ فارسی پنجم ابتداییجواب سوالات درس سوم (رازی و ساخت بیمارستان) فارسی پنجم ابتدایی
  • جواب درس ۲ فارسی پنجم ابتداییجواب سوالات درس دوم (فضل خدا) فارسی پنجم ابتدایی
  • جواب سوال های درک مطلب صفحه ۱۴ فارسی پنجم ابتداییجواب سوالات درس اول (تماشاخانه) فارسی پنجم ابتدایی
  • جواب درس ۵ قرآن چهارم ابتداییجواب درس پنجم قرآن چهارم ابتدایی (حروف مقطعه)
  • جواب درس چهارم قرآن چهارمجواب درس چهارم قرآن چهارم ابتدایی (وقف بر ة)
  • جواب درس سوم قرآن چهارم ابتداییجواب درس سوم قرآن چهارم ابتدایی (وقف بر ـه‌و، ـه‌ی)
  • جواب تمرین‌های صفحه ۱۲ قرآن چهارمجواب درس دوم قرآن چهارم ابتدایی (وقف بر ـًـٍـٌ)
  • جواب درس ۱ قرآن چهارم ابتداییجواب درس اول قرآن چهارم ابتدایی (وقف بر ـَـِـُ)
مطالب محبوب
  • متن نمایشنامه کوتاه طنز برای مدرسهمتن نمایشنامه کوتاه طنز برای مدرسه (۵ نفره و ۷ نفره)
  • سوالات متن مطالعات نهم درس سیزدهمسوالات مطالعات نهم درس ۱۳ با جواب
  • نمونه سوال ریاضی سوم دبستان فصل پنجم با جواب
  • دانلود فایل های صوتی قرآن چهارم دبستان 1404-1403دانلود فایل های صوتی قرآن چهارم دبستان ویرایش جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳
  • جدول بودجه بندی دروس ابتدایی 1403-1402جدول بودجه بندی دروس ابتدایی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ (اول تا ششم دبستان)
  • ساعات درسی ابتدایی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳جدول مواد و ساعات تدریس هفتگی دوره ابتدایی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
  • آموزش جدول ضرب با شعرآموزش جدول ضرب با شعر کودکانه
  • نمونه سوالات ریاضی فصل 4 اندازه گیری چهارم دبستاننمونه سوالات ریاضی فصل ۴ اندازه گیری چهارم دبستان
  • گزارش آموزشی کارورزیگزارش آموزشی کارورزی دبستان
برنامه های ویژه اندروید
  • ترتیل کل قرآن استاد پرهیزگار ترتیل کل قرآن استاد پرهیزگار

  • ترتیل کل قرآن استاد عبدالباسط ترتیل کل قرآن استاد عبدالباسط

  • مفاتیح الجنان کامل عباس قمی مفاتیح الجنان کامل عباس قمی

  • تندخوانی کل قرآن استاد آقایی تندخوانی کل قرآن استاد آقایی

  • آموزش موسیقی سنتی ایرانی آموزش موسیقی سنتی ایرانی

  • برنامه صدای پرندگان و حیوانات برنامه صدای پرندگان و حیوانات
تبلیغات متنی
  • مشاوره تحصیلی

درباره آموزش 3

آموزش ۳ فعالیت خود را در تاریخ ۱۳۹۴/۱/۱ در زمینه تولید محتوای علمی و آموزشی آغاز کرده است. هدف آموزش ۳ بالا بردن سطح دانش کاربران است.

تمامی هزینه های دانلود در این سایت به صورت نیم بها و با 50 درصد تخفیف محاسبه میشود.
توجه: برای بهره مندی از اینترنت نیم بها نباید از فیلترشکن استفاده نمائید.

دسترسی سریع

صفحه اصلی    تماس با ما    درباره ما

پنل کاربری     سبد خرید    خرید شده ها

نمادهای اطمینان

enamadzarinpal

© تمامی حقوق این سایت برای آموزش 3 محفوظ می باشد.
ورود / عضویت
استفاده از موبایل
بازنشانی رمز عبور
استفاده از موبایل

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت