ترجمه مکالمه ها، تمرین و تلفظ زبان انگلیسی هشتم درس سوم
ترجمه مکالمه صفحه ۲۶
Elham: Wow! Your drawing is very good.
الهام: وای! نقاشی تو خیلی خوبه.
Sara: Thanks. Can you draw?
سارا: ممنون. میتونی نقاشی بکشی؟
Elham: No, I’m not good at drawing. But I can take good photos.
الهام: نه، من در نقاشی کشیدن خوب نیستم. اما میتونم عکسهای خوبی بگیرم.
Sara: Really? Can I see your photos?
سارا: واقعاً؟ میتونم عکسهات رو ببینم؟
Elham: Why not? Come to my house this afternoon.
الهام: چرا که نه؟ امروز بعد از ظهر به خانه من بیا.
Sara: Oh, I can’t make it today. How about Thursday afternoon?
سارا: اوه، من امروز نمیتونم بیام. پنجشنبه بعد از ظهر چطوره؟
Elham: That’s fine. You can bring your drawing book, too.
الهام: خوبه. میتونی کتاب نقاشی خودت رو هم بیاری.
Sara: Sure.
سارا: حتماً.
تمرینهای صفحه ۲۷
تمرین اول:
Practice 1: Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
تمرین اول: به نمونهها گوش دهید. سپس از یک دوست بپرسید و پاسخ دهید.
نمونه مکالمات:
- Yes, I am / No, I am not.
- بله، من هستم / نه، من نیستم.
- Yes, he is / No, he is not.
- بله، او هست / نه، او نیست.
- Yes, she is / No, she is not.
- بله، او هست / نه، او نیست.
- Yes, we are / No, we are not.
- بله، ما هستیم / نه، ما نیستیم.
- Yes, they are / No, they are not.
- بله، آنها هستند / نه، آنها نیستند.
نمونه سوالات:
- Are you good at drawing?
- آیا شما در نقاشی خوب هستید؟
- Is he good at cooking?
- آیا او در آشپزی خوب است؟
- Is she good at playing football?
- آیا او در فوتبال بازی کردن خوب است؟
- Are you good at searching the web?
- آیا شما در جستجوی وب خوب هستید؟
- Are they good at swimming?
- آیا آنها در شنا خوب هستند؟
تمرین دوم:
Practice 2: Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
تمرین دوم: به نمونهها گوش دهید. سپس از یک دوست بپرسید و پاسخ دهید.
نمونه مکالمات:
- Yes, I can / No, I can’t.
- بله، میتوانم / نه، نمیتوانم.
- Yes, he can / No, he can’t.
- بله، او میتواند / نه، او نمیتواند.
- Yes, she can / No, she can’t.
- بله، او میتواند / نه، او نمیتواند.
- Yes, we can / No, we can’t.
- بله، میتوانیم / نه، نمیتوانیم.
- Yes, they can / No, they can’t.
- بله، آنها میتوانند / نه، آنها نمیتوانند.
نمونه سوالات:
- Can you make a cake?
- آیا شما میتوانید کیک درست کنید؟
- Can he search the web?
- آیا او میتواند وب را جستجو کند؟
- Can she solve a puzzle?
- آیا او میتواند معما حل کند؟
- Can you ride a bicycle?
- آیا شما میتوانید دوچرخهسواری کنید؟
- Can they play basketball?
- آیا آنها میتوانند بسکتبال بازی کنند؟
تمرین سوم:
Practice 3: Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
تمرین سوم: به نمونهها گوش دهید. سپس از یک دوست بپرسید و پاسخ دهید.
نمونه مکالمات:
- All students can.
- همه دانشآموزان میتوانند.
- Ali can play tennis well.
- علی میتواند به خوبی تنیس بازی کند.
- Parham can, but not very well.
- پرهام میتواند، اما نه خیلی خوب.
- Marjan and Leila can.
- مرجان و لیلا میتوانند.
- Me.
- من.
نمونه سوالات:
- Who can work with a computer?
- چه کسی میتواند با کامپیوتر کار کند؟
- Who can play tennis?
- چه کسی میتواند تنیس بازی کند؟
- Who can draw?
- چه کسی میتواند نقاشی بکشد؟
- Who can take photos?
- چه کسی میتواند عکس بگیرد؟
- Who is good at storytelling?
- چه کسی در داستانپردازی خوب است؟
ترجمه مکالمه تمرین صفحه ۲۹
Spelling and Pronunciation: Listen to the conversation between the teacher and the students in the English class.
املا و تلفظ: به مکالمه معلم و دانشآموزان در کلاس زبان انگلیسی گوش دهید.
Student 1: Excuse me, I have a question.
دانشآموز اول: ببخشید، من یک سوال دارم.
Teacher: Yes?
معلم: بله؟
Student 1: How do you say O-O in the words ‘football’ and ‘afternoon’?
دانشآموز اول: چگونه O-O را در کلمات “football” و “afternoon” میگویید؟
Teacher: Say double O. Well, the sound is short in ‘football’ and long in ‘afternoon’.
معلم: بگو دوتا اٌ. خوب، صدا در “football” کوتاه است و در “afternoon” طولانی است.
Student 1: Thank you.
دانشآموز اول: ممنون.
Student 2: Excuse me, I have a question, too. We write P-L-A-Y but we say ‘play’, why?
دانشآموز دوم: ببخشید، من هم یک سوال دارم. ما “P-L-A-Y” مینویسیم اما میگوییم “play”، چرا؟
Teacher: Well, that’s ‘play’. There’s no /e/ between P and L, ‘play’!
معلم: خوب، این “play” است. هیچ “e” بین “P” و “L” در “play” وجود ندارد.
Student 2: Thanks. And how do you say S-W in ‘swimming’?
دانشآموز دوم: متشکرم. و چگونه “S-W” را در کلمه “swimming” میگویید؟
Teacher: ‘Swimming’. Say ‘swimming’.
معلم: “Swimming”. بگویید “swimming”.
جواب تمرین لیستنینگ صفحه ۳۰
Listening and Writing: Listen to the conversations and fill out the table below.
گوش دادن و نوشتن: به مکالمات گوش دهید و جدول زیر را پر کنید.
Abilities | Name | Conversations |
---|---|---|
Drawing and swimming | Arastoo | ۱ |
Cooking, making a cake, and searching the web | Mehrnoosh | ۲ |
جواب تمرین صفحه ۳۱
در این بخش میتوانید جواب تمرینهای “Reading, Speaking, and Writing” صفحه ۳۱ درس سوم را مشاهده نمایید.
Your Classmate’s Name | Ability |
---|---|
Ahmad | Ride a bicycle |
Mohsen | Use a computer |
Ali | Take photos |
Mohammad | Draw |
Majid | Swim |
Hamed | Cook |
معنی مکالمه تمرین Role Play صفحه ۳۲
Pair Work
Student A: You are an interviewer. Look at the questions on card A and ask your classmate the questions.
دانشآموز A: شما مصاحبهگر هستید. به سوالات موجود در کارت A نگاه کنید و سوالات را از همکلاسی خود بپرسید.
Student B: Imagine you are a famous person. Complete the information on card B and answer the interviewer’s questions.
دانشآموز B: تصور کنید شما یک فرد مشهور هستید. اطلاعات کارت B را کامل کنید و به سوالات مصاحبهکننده پاسخ دهید.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
ازمون انلاین ریاضی نهم فصل ۷ همراه با جواب
16 بازدید
-
ازمون انلاین ریاضی نهم فصل ۶ همراه با جواب
16 بازدید
-
ازمون انلاین ریاضی نهم فصل ۴ همراه با جواب
20 بازدید
-
ازمون انلاین ریاضی نهم فصل ۵ همراه با جواب
14 بازدید
-
ازمون انلاین ریاضی نهم فصل ۳ همراه با جواب
19 بازدید
-
ازمون انلاین ریاضی نهم فصل ۲ همراه با جواب
17 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید